FANDOM

KIButton KIM&MButton SSBBButton KIUButton KIAButton SSB4Button SSBUButton
Kid Icarus Of Myths and Monsters Super Smash Bros. Brawl Uprising Anime Super Smash Bros. for Nintendo 3DS and Wii U Super Smash Bros. Ultimate

Kid Icarus jest pierwszą grą serii o tej samej nazwie, której akcja rozgrywa się w świecie inspirowanym mitologią grecką. Tytuł wyprodukowany przez Nintendo trafił na konsolę NES.

Rozgrywka Edytuj

Kid Icarus to platformer z pewnymi elementami RPG, w którym kierujemy Pitem walczącym z przeciwnikami, omijającym przeszkody i zgarniającym różne porozrzucane dobra przydające się w bojach. Na wyposażeniu głównego bohatera jest przede wszystkim łuk posiadający nieograniczoną ilość strzał, który w dalszej części gry można dodatkowo rozwijać, jeśli znajdziemy stosownego power-upa. Opcje w takim wypadku są trzy. Otrzymujemy zdolność pozwalającą na użycie osłony, wystrzeliwanie płonących strzały lub zwiększenie zasięgu. Podczas rozgrywki towarzyszy nam licznik punktów. Jeśli zdobędziemy ich odpowiednią ilość, na koniec poziomu zwiększy się nasza maksymalna ilość energii.

Podczas przechodzenia poziomów możemy natknąć się na drzwi prowadzące do różnych pomieszczeń, np. do takich, w których możemy uzupełnić zapasy przydatnych przedmiotów (kupujemy za serduszka pozostawiane przez przeciwników), znaleźć skarb, gniazdo wroga, czy gorące źródła regenerujące zdrowie podopiecznego. Wśród innych opcji jest jeszcze komnata boga, gdzie możemy zwiększyć efektywność naszego wyposażenia, lub pokój, w którym czekają na nas wyzwania testujące umiejętności. Ich zaliczenie nagradzane jest wspomnianymi power-upami.

W grze czekają na przebycie trzy światy - podziemia, powierzchnia i niebiosa. Rozgrywka różni się nieco w zależności od tego, gdzie jesteśmy. W podziemiach i niebiosach próbujemy się wspinać (poruszamy się w górę), na powierzchni natomiast Kid Icarus przypomina standardowego side-scrollowanego platformera. Na końcu każdego świata musimy wydostać się z labiryntu i pokonać bossa. Pomóc mogą w tym różne przedmioty, które można kupić, np. pochodnia. Po zaliczeniu tych trzech sekcji czeka na nas jeszcze jedna, wieńcząca zmagania Pita przeprawa - tym razem przypominająca shmupa (tzn. scrollowanego shootera)[1].

Ciekawostki Edytuj

  • W sierpniu 2019 na aukcji w Heritage Auctions sprzedano kopię gry Kid Icarus w nienaruszonym pudełku i z paragonem za cenę około trzydziestu czterech tysięcy złotych (dziewięć tysięcy dolarów)[2][3].

Przypisy Edytuj

  1. https://www.ppe.pl/encyklopedia/6298/kid-icarus.html
  2. https://www.antyradio.pl/Technologia/Gry/Znalazl-na-strychu-stara-gre-z-1987-roku-Dostal-za-nia-35-000-zl-34136
  3. https://gry.wp.pl/nintendo-zapomniana-gra-sprzed-lat-zostala-sprzedana-za-ponad-34-tys-zl-6409213249644161a
Gry w serii Kid Icarus
Główna seria Kid Icarus (3D Classics) • Kid Icarus: Of Myths and MonstersKid Icarus: Uprising (Demo)
Super Smash Bros. Super Smash Bros. BrawlSuper Smash Bros. for Nintendo 3DS/Wii USuper Smash Bros. Ultimate
Skasowane gry Super Kid IcarusIcarus